|
|
|
|
2012. gada bilžu izlase. |
|
13. oktobris. Rumbula. Adrenalīna Bumsis (rudens versija).
Pēc ilgāka mazlidošanas perioda (tās dažas reizes Jūrkalnē vai kur citur neskaitās), trijatā (Roberts, Ivars, Valdis) izmantojām iespēju patrennēties piezemēšanās precizitātē Adrenalīna Bumša ietvaros. Debesis klāja precizitātes sacensībām raksturīga mākoņu sega un, kā jau rudenī ierasts, brīžiem iepūta arī spirgts vējš. Līdz esošais variķis brīžiem ieziņoja par +0,5m/s burbuļiem, kas pazuda tik pat ātri kā parādījušies. Ejot uz mērķi un veicot tradicionāli psiholoģiski grūto Bumša dubultuzdevumu (balons vienā mērķī un pats otrā mērķi), prātā uzjundīja vēlme pēc autopilota f-cijas paraplānam vai vismaz trešās rokas, kas mestu balonus. Nebija ne viens ne otrs un nācās iztikt ar to, kas ir. Uz kopējā neprecizitātes fona, trīs raundos vienu reizi izdevās iesviest balonu k-kur mērķa zonā un 2 reizes piezemēties mērķī. Izrādījās ar to bija gana, lai pēc Mišas kapitulēšanas, ierindotos 3. vietā un saņemtu balvā jaunu kokpitu (motoram noderēs). Mājupceļā, nelielā skaitā, atzīmējām labi pavadītu dienu Dekanātā. Dažas bildes būs. Rezultāti ir šeit: http://www.adrenalins.lv/?do=2&id=1635&lang=lv Paldies Adrenalīniešiem par pasākumu un balvu.
R.D. |
|
11.,12. augusts. Salos, Lietuva.
Tradicionālais leišu pasākums bija tikpat sirsnīgs kā parasti. Šī gada īpatnības bija lielais sacensību dalībnieku skaits - ap 45, kā arī latviešu ievazātais krikets. Tas nerimās pat naktī, pārvācoties muižas telpās. Lai gan apstākļi atkal nelutināja, dabūjām arī palidot, pie tam salīdzinoši neslikti. Pašapziņai noderēs atziņa, ka ar leišiem spēkoties varam. Sen nebija lidots tikpat ka bez saules un starp lietus mākoņiem. Folklorā paliks stāsts par vietējo kalēju, kurš ar savām zelta rokām salaboja manu japāņu automobīli, kādu tuvumā redzēja pirmo reizi. Apzvanītie autorizētie dīleri palīdzēt nevarēja. Nu, patiesībā jau viņs bija mehāniķis.
Ivars |
|
3-5. augusts. Jēkabpils lidlauks. FUN CUP 2012.
No 3-5. augustam Jēkabpils lidlaukā notika ikgadējais Fun Cup posms, kas vienlaicīgi ir arī 5. Latvijas kauss maršutlidojumos ar paraplānu. Laika apstākļi mūs mīlēja un no prognozētā puslidojamā laika 2 sacensību dienas izveidojās visnotaļ lidojamas. To atspoguļo arī sacensību rezultāti, kurus var atrast šeit: https://sites.google.com/site/latvianparaglidingfuncup2009/ Šogad bonusa punktus varēja dabūt par tikšanu atpakaļ uz lidlauku - gan ar sabiedrisko transportu, gan pa gaisu. Sestdienas vakarā bija pasēdēšana pie ugunskura ar dziesmām ģitāras pavadījumā (par to liels paldies Klāvam no Adrenalīna) un mēmais kino, kas sajaukumā ar ģneratora monotono rūkoņu radīja autentisku mēmā kino iespaidu. Svētdienas rīts iesākās ar daudzsološu miglu un zemu T, kas signalizēja par labu lidojumu potenciālu. Tas apstiprinājās visas dienas garumā - jo pēdējos aizlidojušos dalībniekus retrīvoja tikai ap 20:00 vakarā. Attiecīgi, apbalvošana tika izsludināta tikai ap 21:00 un norisinājās tikai pašu izturīgāko un pacietīgāko pilotu klātienē. Pirmā vieta tika Krišjānim (Adrenalīns), otrā Antonam (Ultra), bet trešā Aivaram (Adrenalīns). No Spārniem labāko rezultātu šoreiz uzrādīja Ivars Š. ar 4. labāko rezultātu. Apsveicam!
Diemžēl, sacensību laikā notika arī negadījums, kā rezultātā viens no pieredzējušākajiem Spārnu pilotiem guva nopietnas traumas, bet pēc pēdējām ziņām pamazām atveseļojas. Gunār, mēs visi par Tevi turam īkšķus! Personīgu pateicību Gunāra glābšanā izsaku Antonam (no kluba ULTRA), kurš bija īstajā laikā un vietā, Mecys Komaras (no ASK STRATUS, Lietuva), kas piedalījās glābšanas darbos un Jēkabpils slimnīcas mediķiem un ātrās palīdzības brigādei. To, kas tur gaisā īsti notika, pavisam drīz uzrakstīs pats Gunārs, kad atveseļosies.
Paldies brālīgajam klubam Adrenalīns un tā biedriem gan par lielisko vinčošanu, gan par atbalstu organizēšanas darbos, paldies mūsu ilggadīgajam sponsoram Tele 2 un Valdim Brokānam par atbalstu balvu sagādē, Andrejam un Ivaram par māksliniecisko un tehnisko izpildījumu balvu darināšanā, abiem Gunāriem un Ievai par papīrdarbiem, Katrīnei un Mārtiņam (no Adrenalīna) par retrīva organizēšanu un visiem retrīvmobiļu vadītājiem par dalībnieku retrīvošanu. Ak jā, sacensību noslēgumā tika vienbalsīgi nolemts visus brīvos līdzekļus no Fun cupa novirzīt Gunāram.
Bildes būs! Gan šeit, gan Fun Cup mājas lapā - šeit:https://sites.google.com/site/latvianparaglidingfuncup2009
Roberts
|
|
14.-21. jūlijs. Boržavas masīvs, Karpati, Ukraina
Veiksmīgi piedalījāmies (Andrejs, Gunārs F. un Ivars) FAI sacensībās Carpathian Cup Open. Ļoti labi noorganizēts un sirsnīgs pasākums ar savu odziņu, kas bija mellene. Žēl ka palidot tikpat kā nemaz nesanāca. Laika apstākļu dēļ vairāk kā nedēļu ilgās sacensības beidzās nesākušās...
Ivars |
|
FWGP ABC Vol.290612
|
1. Komandējuma ceļa izdevumi ir jārēķina ar rezervi.
2. Nokavēts komandējums vēl nav zaudēts.
3. Netici, ja metrs tev stāsta, ka visi termāļi ir jau beigušies. Uzticies sev un tiksi atalgots.
4. Ēna nav pilota draugs.
5. Nestreb karstu, sagaidi savu privāto sauli.
6. Ja gribi doties maršrutā, startē ar atbilstošu mantru. Mantras izvēlē pieļaujams pižonisms.
7. Atceries Džokiju - pieci paundi no desmit ir jāatdod par koncentrāciju pirmajos divos termāļos.
8. Vienmēr turi prātā, ka arī pilnīgi garlaicīga, ar krūmeļiem apaugusi pļaviņa var būt pasaulslavens Vīna kalns vai Pedvāles mākslas parks.
9. Uzticies iekšējai balsij, kaut arī loģika tam pretojas. Saki sev - kad vēl, ja ne šodien! Tad arī mūžamežs pirms tava ezera nebūs šķērslis.
10. Zemie "seivi" ir līdzenumu lidošanas neatņemama sastāvdaļa. Ņem to viegli un nedomā par to, ka nekad nepadoties ir īpaši banāla frāze.
11. Ja tev nav nekur baigi jāsteidzas, pabraukā pa mākoņa apakšiņu,- atradīsi vietiņas, kur uzrāpties vēl kādu simtiņu vai divus.
12. Bāze dažkārt var rāpties ātrāk par vāveri - stundā 200 metrus mierīgi.
13. Par vienreizējo skatu, kad labi redzi abas jūras ir jāmaksā, jo tevi automātiski uzņem sliktajos pilotos - robežpārkāpējos.
14. Izbaudi skatus! Tāpēc jau arī tu lido, nevis rekordiem vai contestiem kaut kādiem.
15. Ir jaukas tās reizes, kad nevajag nekādu karti, jo 50 km rādiusā tev viss ir skaidrs un saredzams.
16. Dažos Latvijas novados ir sens ticējums - ja lidmašīnas lido augstu, tas pozitīvi atsaucas uz para pilota pašsajūtu.
17. Lembergs nav muļķis, zin kur ir skaistākas vietas par Ventspili.
18. Kurzemē ir pilnīgi otrādi nekā Zemgalē. Vienā plikie lauki ir visur, bet pie upēm - meži, bet otrā - vienīgās plikās vietas starp mežiem ir pie upēm.
19. Atceries savu mantru brīžos, kad jāpieņem izšķirīgi lēmumi.
20. Atļaujies būt neloģisks, tie pareizie bieži ir tie garlaicīgie (ja vien tevī nesēž killera instinkti...).
21. Purvs vēlā pēcpusdienā ir pilota draugs. Bet ... ne vienmēr.
22. Ir tomēr Latvijā disciplīnas, kurās mēs varam brīvi mačoties ar Brazīliju. Mežu platības, piemēram.
23. Lai kāds vējš tev galvā, paseko tomēr meteovēja izmaiņām, ibio!
24. Govis uzbrūk tāpēc, ka ir ziņķārīgas nevis agresīvas.
25. Govis ir kā lieli kaķi, viņām savas intereses dēļ pie kājas gan saimnieka lūgšanās, gan rāšanās.
26. Nejūties neērti no mežmalā dzīvojošas tautas, kas pirmo reizi dzīvē redz paraplānu. Viņi lieliski zina tā nosaukumu!
27. Nekāds rakstnieks vai zinātnieks nestāv klāt īstam lauku vīram, kurš nepilnas stundas laikā tev piestāsta pilnu cieto disku ar visaizraujošāko informāciju. Savu biogrāfiju ieskaitot.
28. Harmoniskam cilvēkam hobijs ir jāizvēlas kā pretstats pamatdarbam. Piemēram, kantora sēdētājam ir jālido. (autors - zemnieks ar aristokrāta vārdu Anrī, kura sens hobijs ir informācijas tehnoloģiju programmēšana!)
29. Doma laukums dažkārt zaudē mačos ar sevi cienošas mazpilsētas terasi. Pierādījums - alus kauss tur maksā 1,9 - 2,4 lašus!
30. Uzcienā tos, kas ir braukuši tev pakaļ.
31. Bukstiņputra garšo vēl labāk nekā skan tās nosaukums.
Ivars |
|
3. jūlija debesis tiem kas neredzēja. |
|
10. jūnijs. Tērvete. Jaunatklātā vinčojamā ceļa ielidošana.
Prognoze uz svētdienu nesolīja diez ko labu, kas pēc būtības atbilda dienas gaitā uz vietas konstatētajam. Debesjumu klāja vienmērīga, paplāna mākoņu sega, ar caurumiem pa kuriem Saule tika arī pie zemes sildīšanas. Neskatoties uz to, mākoņu sega brīžiem pašķīda un tie, kas tajos īsajos brīžos paspēja uzvinčoties, varēja aizdoties arī kādā nelielā maršutlidojumā. Ivaram Š. tas izdevās veselas 2 reizes, savukārt man 1 reizi. Viss mans lidojums pēc būtības bija mēģinājums aizbēgt no mākoņplēves, kas lēnām un neatlaidīgi bīdijās pa debesjumu kā tāds katla vāks. Līdz ar mākoņplēves atnākšanu, zuda arī termāļi un ar tiem arī iespējas turpināt savu maršutu. Toties izdevās kādu brīdi palidot vienā termālī ar ērgli, piezemējoties izraisīt ziņkāri Dzirnieku ciema bērnos un piedalīties Ivara Š. intervijā „Iecavas ziņām”. Ivars Š., bija pamanījies piezemēties šī laikraksta žurnālistes mājas pagalmā, radot satraukumu arī piemājas āzim. Intervija bija neizbēgama.
R.Dimiņš |
|
30. maijs. Ventspils. Jaunatklātā stāvkrasta aplidošana.
Pateicoties Gunāra F. vērīgumam un zinātkārei, ir atklāts un nu jau arī aplidots jauns stāvkrasts Baltijas jūras piekrastē. Atšķirībā no Jūrkalnes ierastajām - jūras, mežu un pļavu ainavām, lidojumos gar Venstpils stāvkrastu ir vērojamas arī citas - krietni vien industriālākas ainavas. Pirmatklājēja tiesības ir 3 spārnu pilotiem, Gunāram F., Andrejam un Valdim B. Andreja veikums xccontesta formātā ir aplūkojams
šeit
R.Dimiņš |
|
9. maijs, Krustpils |
|
1.aprīlis. Jūrkalne.
Vienpadsmitos ieradāmies Zaķos. Starti no apakšas, samērā stiprs vējš no rietumiem. Andrejs ar Gunāru aizlido uz bākas pusi un ilgi cīnās lai tiktu atpakaļ. Pēcāk aizdodamies uz Bāku, bet vējš aizgriezies uz dienvidrietumiem un ir par stipru. Palidojām aptuveni 2 stundas. |
|
24. marts. Rumbula. Adrenalīna pavasara bumsis.
Pavasaris ir klāt, un līdz ar pavasari ir atnācis arī kārtējais Adrenalīna pavasara bumsis. Šogad Adrenalīna bumsis aizritēja lietus pavadījumā, tomēr tas netraucēja sarīkot divus sacensību raundus, lai tā jau slapjo lidlauka skrejceļu nobombardētu ar ūdensbumbām un piezemētos mērķī. Tiesa gan otrajā raundā lidošana sanāca jau ar krietni paslapjiem spārniem. Kopumā sacensībās piedalījās 35 piloti, no kuriem 6 bija no Spārniem (Roberts, Valdis, Andrejs, Ivars Š, Gunārs Š. un Gunārs F.) un viena pilotese - Evita. Precīzākais no Spārnotajiem bija Gunārs Š. ar 5. vietu kopvērtējumā. Pirmās divas vietas izcīnija 2 Usanovi no EE, bet trešo vietu - vietējais Adrenalīna pilots. Neskatoties uz lietu, sacensības aizritēja raiti un lieliskā gaisotnē. Paldies sacensību organizatoriem par pavasarīgajām sacensībām un Spārnotajiem par kompāniju. Bildes> un rezultāti.
R.Dimiņš |
|
Uz Traķiem šogad devāmies 4 pilotu komanda. Andrejs, Ivars, Valdis un es. Pirmajā dienā sastiepu potīti un neko vairs no sacensībām neredzēju. Zīmīgākais notikums pirmajā dienā – F-4 Phantom lidojums pāri sacensību vietai. Visdrīzāk džērman flying pīpls no Nato spēkiem. |
|
29. janvāris, Babīte.
|
|
|
|
5. februāris. Rumbula. 5. Latvijas kauss piezemēšanās precizitātē ar paraplānu.
Bija svētdienas rīts. Lai gan aiz smogveidīgās rīta dūmakas bija jaušama saules klātbūtne, stindzenis aiz loga vēstīja par nepielūdzamu saltumu. Nobruņojies ar pāris kārtām apģērba un siltu tēju līdzpaņemtajā termosā, uzsāku nepielūdzamu dialogu ar savu sastingušo auto, lai pēc pāris startēšanas reizēm, auto izdvesa dīzelim raksturīgo rūkoņu un sniedza man iespēju doties uz sacensībām. Auto ziņoja, ka arā ir -28 gr. C. Faktiski jau viss norādīja, ka prātīgāk būtu palikt mājās, bet kaut kā gaužam negribējās. Varbūt negribējās arī tādeļ, ka visa mana pieredze ar precizitātes sacensībām ir saistīta ar vairāk vai mazāk aukstu laiku. Galveinais ir pareizs apģērbs un kustība. Dzīve kustībā.
Ierodoties Rumbulas lidlaukā, priekšā jau bija sacensību organizatori un bariņš nosalušu pilotu. Mihails bija nez no kurienes dabūjis vecu mucu, kas lieti noderēja par ugunsdrošu ugunskura kurināšanas vietu. Kurināmais kolektīvi tika iegādāts no tuvējiem krūmiem, kur kritušo krūmu bija pietiekami. Siltums bija vienpusējs - tā puse, kas bija pavērsta mucai sila lēnāk nekā pretēja puse atdzisa. Ļoti palīdzēja lēkāšana un roku vicināšana. Pamazām ieradās arī parējie piloti un plkst. vēl nebija sitis 11. stundu, kad brīfingā tika izziņots sacensību dalībnieku skaits: 16 piloti, no kuriem Spārnus pārstāvēja Andrejs, Guga, divi Ivari, Valdis un Roberts D. Vairākumā kā parasti bija Adrenalīna piloti.
Pēc pirmām ļoti saltām un spriganām vinčošanās reizēm, diena iesila un iesilām arī mēs. Neskatoties uz valdošo stindzeni, vairākums pilotu spēja būt arī pietiekami precīzi, lai uzkāptu ezītim (nu jau ierastais gumijas ezītis aizstāj mērķa centru). Bet ezītis klusēja. Klusēja, jo arī ezītis no lielā aukstuma bija kļuvis gaužām stīvs. Sastindzis un blīvs bija arī gaiss, tādēļ pie starta kvalitātes bija jāpiedomā un jādara vairāk nekā parasti. Tie, kas mēģināja haltūrēt pie paraplāna izcelšanas, dabūja "nostallētu" paraplānu vēl neatraujoties no zemes. Par laimi vispārējai modrībai un vinčotāju profesionalitātei šādi gadījumi bija tikai daži un vairāk kalpoja citiem par aicinājumu neslinkot startā pašiem un palīdzēt citiem nostartēt.
Kopumā tika aizvadīti četri raundi. Godpilnājā pirmajā trijniekā tika: Valdis ar 3. vietu, Artūrs (Adrenalīns) ar 2. vietu, bet Krišjānis (Adrenalīns) ar 1. vietu.
Visi rezultāti ir apskatāmi šeit:
Vieta |
nummurs |
Pilots |
Raunds |
summa |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1 |
9 |
Krišjānis Sietiņš |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
Artūrs Āriņš |
0 |
0 |
395 |
315 |
710 |
3 |
17 |
Valdis Brokāns |
46 |
854 |
37 |
100 |
1037 |
4 |
8 |
Mihails Vavilovs |
50 |
1000 |
0 |
0 |
1050 |
5 |
14 |
Ivars Šļivka |
1000 |
143 |
17 |
165 |
1325 |
6 |
6 |
Roberts Dimiņš |
290 |
200 |
140 |
980 |
1610 |
7 |
40 |
Andrejs Puķītis |
32 |
204 |
1000 |
653 |
1889 |
8 |
7 |
Vilnis Gailums |
1000 |
1000 |
82 |
47 |
2129 |
9 |
5 |
Oļegs Gladčenko |
1000 |
75 |
245 |
1000 |
2320 |
10 |
4 |
Varis Kaktiņš |
1000 |
1000 |
100 |
1000 |
3100 |
11 |
10 |
Armands Leļmežs |
870 |
985 |
955 |
525 |
3335 |
12 |
11 |
Aleksejs Mihailovs |
1000 |
1000 |
1000 |
385 |
3385 |
13 |
3 |
Jānis Kurtišs |
990 |
1000 |
1000 |
485 |
3475 |
14 |
16 |
Jurģis Lauks |
1000 |
1000 |
586 |
1000 |
3586 |
15 |
13 |
Jānis Zvirgzdiņš |
970 |
1000 |
1000 |
DNF |
3970 |
16 |
2 |
Gunārs Frickauss |
1000 |
1000 |
1000 |
1000 |
4000 |
Paldies sacensību organizātoriem un izpildītājiem par lieliskajām sacensībām!
R.Dimiņš |
|
29. janvāris. Babīte. 2012. gada sezonas atklāšana.
Termometra stabiņš bija noslīdējis zem -11 grādu atzīmes, bet diena bija saules pielieta. Spītējot salam un ierastajiem vinču mēģinājumiem atturēt mūs no vinčošanās, kopā ar Māri no Babītes aviolīnijām vinčojāmies Babītes skrejceļos ar pasakainiem skatiem uz Babītes ezeru, Lielupi, jūru kā arī sniegotajiem un mežotajiem plašumiem. Garāmbraucošie zemledus makšķernieki (saukti arī par "'bļitkotājiem") veltīja mums neizpratnes pilnus skatienus, kad mēs stāvējām starta vietā ar saviem spārniem, bet mēs tādus pašus neizpratnes pilnus skatienus veltījām viņiem, kad no pārsimt metru augsta lidojuma skatījāmies uz melnajiem punktiņiem, kas kā izbirušas akmeņogles haotiski bija izvietojušies uz Babītes ezera ledus.
Vējš pie zemes faktiski nebija, toties pēc pacelšanās vējš pūta gandrīz perpendikulāri ceļam. 200. metru augstumā vējš bija pastiprs, jo kompensēt nopūšanos faktiski vairs nebija iespējams, turklāt, uzreiz pēc atkabes nācās izmantot speed sistēmu uz max., lai tiktu atpakaļ uz starta vietu, nevis uz Lielupes mežotajiem krastiem. Visas dienas gaitā trenējāmies piezemēties precīzi - kā nekā jāgatavojas gadāmajām piezemēšanās precizitēs sacensībām. Ivars Š. pamanījās apgūt vinčošanas iemaņas ar Māra vinču, ko novērtēja ne tikai Māris, bet arī visi pārējie, kas tapa Ivara Š. uzvinčoti. Lidz ar sarkanai milzu bumbai līdzīgās saules pazušanu aiz apvāršņa metām lidojumiem mieru, savācām mantību unn devāmies mājup. Paldies Mārim un Ivaram Š. par vinčošanu un parējiem (Valdim un Gunāram F.) par kompāniju.
R.Dimiņš |
|
14. janvāris. Cēsis. Ikgadējais Vislatvijas parplanieristu saiets.
Kā jau ierasts, gada sākumā notika Vislatvijas paraplanieristu saiets, kas nu jau kuro gadu notika paraplanieristiem vis viesmīlīgākajā Latvijas viesu namā "Laso". Pirms saieta bija vieslektora lekcija par termālajiem lidojumiem no planiera pilota skatu punkta, bet pēc tās klubu pārstāvju prezentācijas par lielākiem un mazākiem notikumiem 2011. gada sezonā. Oficiālās daļas noslēgumā bija 2011. gadā nolidoto maršutlidojumu apskats un XC contest (5. Latvijas kausa lidojumos ar paraplānu) uzvarētāju apbalvošana. Arī mēs 2011. gadā bijām lidojuši gana cītīgi tikām arī pie dažām godalgotām vietām, proti: Ivaram Š. tika 1. vieta Sporta klasē un 2. vieta Open klasē, Valdim 3. vieta Sporta klasē, bet man 1. vieta Fun&safety klasē. Pasākuma neoficiālajā daļā notika tadicionālās ēšanas un dzērienu degustācijas sacensības, kuru uzvarētāji tika arī līdz pirtij. Nākamās dienas rītā motoristi pierūcināja visu Cēsu apkārtni ar saviem paramotriem, bet tiem, kam nebija motoru, devās vai nu slēpot vai mājup.
R.Dimiņš |
|
|
|
|
Spārni, sparni, paraplāns, paraglider, paraplan, paragleiter, paragliding, drachen, parapente, paragliding in Latvia, paraplanierisms Latvijā, vario, harness, ridge soaring, thermals, thermaling, paraplanieris, lidojumi, izpletnis, rescue, Sky paragliders, Digyfly, paragliding accuraccy, competition, XC, cross country, freefly, aerofoto, klubs, pilots, piloti, paragliding club, Ares, Atis, Brontes, Fides, Fides 2, Cima, Metis, Eris, Excite, Revel, Axel, Sky Spare, Sky Drive, Flyer
|