|
|
|
|
|
|
23. decembris. Jūrkalne. Jau iepriekšējā dienā ir ieradušies lietuvieši, bet lidot tā arī nav dabūjuši. No paša rīta vējš ir visai stiprs, brīžiem virs 10 m/s. Debesis skaidras, bet par spīti tam ap vienpadsmitiem nez no kurienes atnākušās brāzmas nopūš visus tos lidotājus, kuri nepaspēj nolaisties. Sākas ligzdošana. Pēcāk vējš turās 9-12 m/s robežās. |
|
UZMANĪBU!
Visiem pilotiem!
2. Latvijas balvas izcīņa piezemēšanās precizitātē ar paraplānu, sakarā ar
nepiemērotu laika prognozi, tiek PĀRCELTA.
Norises vieta un laiks tiks precizēti. |
|
No 9.-10. decembrim Spilves lidlaukā notiek 2. Latvijas kauss piezemēšanās precizitātē ar paraplānu. Ja laika apstākļi nebūs piemēroti, tad sacensības var tikt pārceltas uz 16.-17. decembri. Šīs būs atlases sacensības februārī Lietuvā notiekošajam pasaules čempionātam. Visi kuri grib piedalīties sacensībās, lūdzu aizpildiet anketu un atsutiet uz e-mailu: sparni@gmail.com! Plašāka informācija.
|
|
17. decembris. Jūrkalne. No paša rīta laiks ir vienkārši briesmīgs. Vējš ap 15 m/s, pāri lido lieli mākoņi un izgāž aukstu lietu pār gaidošajiem lidoņiem. Ap divpadsmitiem brāzmas pierimst, lietus mitējas un sākas lidošana. |
|
|
19. novembris. Beidzot izdevās izmēģināt jauno vinču, jo laiks bija pat krietni labāks par prognozēto. Bija dažas sīkas nepatikšanas, bet kopumā viss darbojas labi. Vēl viena labā lieta ir tā, ka neskatoties uz visām formālajām izmaiņām Jelgavas lidlaukā reāli joprojām var lidot, kas rudens/ziemas periodā mums dikti nāks par labu.
Ivaram Šļivkam pirmā vinčošanās, kura viņam izdevās godam pie kam lidots tika ar Jāņa spārnu tāpēc visi tagad viņu apsveic un sauc par baigo džeku! |
|
|
|
|
Spārni ir atgriezušies no precīzās nosēšanās mačiem Bulgārijā. Raksts un bildes >>> |
|
23. septembris. Rudens ir pielavījies pavisam nepārprotami. Inversija no pagājušās nedēļas 600 metru augstuma ir nolaidusies līdz 350 metriem. Lidojam Druvā, vinčojamies līdz 400 m augstumam. Lidojuma sākums kā jau virs inversijas – absolūti “gluds” gaiss. Zem inversijas ir jūtamas mikroturbulences. Virs lielas daļas lauka ir -2 m/s, kaut kur taču jābūt +1 m/s! Bet nekā – tikai Gunāram F. izdodas brīdi pasērfot nezaudējot augstumu. Ielidojam savu jauno tandēmspārnu. |
|
16. un 17. septembrī notika „Latvian XC Fun Cup” - sacensības maršruta lidojumos, kuras var uzskatīt par pirmajām Latvijas vēsturē. Galvenais lielais nezināmais bija laiks, jo septembra vidū par labu laiku var uzskatīt arī to, ja pārāk stipri nelīst. Par laimi iepriekšējā nedēļā sākusies atvasara noturējās. >>> |
|
|
9.-10. septembris. Divdienieks Jūrkalnē. Ierodamies sestdien – vējš 9-12m/s, lidot šādos apstākļos uzdrošinās tikai Aleksis un Mihails. Svētdien ceļamies pusseptiņos, lai konstatētu, ka lietuviešu piloti jau lido. Vējš nu ir vienmērīgs, kraujas augšā līdz 9m/s. Lidojam līdz Zītariem un atpakaļ. Daudz reizes ;) |
|
No 19.-27. augustam lidojām Slovākijā. |
|
|
4. augusts. Nākotnē. Daži mācās manevrus, daži mēģina izveikt lidojumus pēc instrumentiem… Vinčojamies pa riktīgajam līdz izvelkam visu striķi no vinčas. |
|
|
|
5. jūlijs. Lidojam Nākotnē. Ideāli apstākļi. Garš vinčojamais ceļš. Ko gan vēl vairāk var vēlēties.
Robertam tiek dota iespēja, kuru viņš izmanto. Apsveicam ar pirmo patstāvīgo lidojumu! |
|
|
No 11.-17. jūnijam piedalījāmies Ozone Chabre sacensībās. Līdz šim mūsu sacensību pieredze aprobežojās ar piedalīšanos dažāda kalibra nolaišanās precizitātes mačos. Pasākums visnotaļ interesants un Latvijas iespējām atbilstošs tomēr „lielie puiši un meitenes” šādu formātu īsti par pilnu neņem un sacenšas maršrutu lidojumos. Esam gan lidojuši šādus tādus maršrutiņus Latvijā un Lietuvā, bet startam kādos nebūt nopietnākos mačos kalnos nejutāmies gatavi. >>> |
|
|
27. maijs. Mežonīgi laba diena Jūrkalnē. Tiešām. Iebraucam Zaķos, tur priekšā kreisē vairāki piloti, vējš nedaudz slīps tāpēc braucam 10km uz ziemeļiem, uz vietu kur nepieciešams ir rietumu vējš. |
|
|
13. maijs. Beidzot novērtējām Krustpils lidlauku, kurš ir visai līdzīgs vecajam labajam Tukuma lidlaukam. Laika apstākļi: debesīs neviena mākonīša, bet bija viegla dūmaka, kā vēlāk noskaidrojās, 1500m augstumā. Vējš kādi 4m/s D-DR tātad tieši pa skrejceļu. >>> |
|
No 24. līdz 30.aprīlim “Spārni” lidinājās Itālijā. Bildes. 1. maijā lielākā daļa pilotu atgriežas Latvijā, Andrejs seko vēlāk. Apsveicam sevi ar veiksmīgu atgriešanos! Andreja piedzīvojumi Itālijā. |
|
|
15. aprīlis. Liela daļa Latvijas aktīvo pilotu pulcējas Jūrkalnē. Bildes. |
|
8. aprīlis. Druva.
Laika prognozes nedēļas nogalei solīja lidojumiem piemērota laika logu sestdienas rītā, kuru, saprotams, nolēmām izmantot. Vienīgā problēma bija prognozētais vēja virziens no dienvidiem, jo mēs neesam atraduši šim virzienam piemērotu ceļu ar cieto segumu lai varētu izmantot mūsu uz automobiļa liekamo pasīvo vinču. Lielais vairums grants ceļu pēc atkušņa nav izbraucami >>> |
|
25. un 26. martā lidojam Jelgavā. |
|
|
|
11. marts. Lidojam Jelgavā. Laiks saulains, gaisā manāmi pirmie “burbuļi” – pavasaris tuvojas! Bildes. |
|
16.-19. februāris. Precīzās nosēšanās sacensības Traķos. Rezultāti. Beidzot klāt Traķu mači, kurus tā gaidījām un kuriem šoreiz arī samērā cītīgi gatavojāmies. Galvenais, ka ar tiem 2006.gada sezonu var uzskatīt par sākušos>>> |
|
|
11. februāris. Sestdien tie mūsu kluba biedri, kuri varēja atlicināt laiku, atkal satikās Jelgavā. Eiropas čempionāts Trakai, Lietuvā notiks jau nākamajā nedēļā, tāpēc der izmantot katru iespēju patrenēties. Laika apstākļi bija ļoti labvēlīgi. Pie zemes vēja praktiski nebija, 300m augstumā pūta solītie 4 m/s no Z-R – nedaudz no sāniem, bet tas lidošanai netraucēja. Gaiss mierīgs pat ziemas mērogos un visas pacelšanās un nolaišanās gāja burtiski „kā pa sviestu”. Tā katrs veicām pa diviem lidojumiem līdz ziemeļu vējš no Rīgas atnesa sniegu. Putenis atnāca pēkšņi kā blīva siena un Pāvels, kurš šajā brīdī atradās gaisā esot bažījies, vai pretvējš spārnu nepiedzīs pilnu ar sniegu. Tā kā visi jutās labi palidojuši, nolēmām negaidīt laika apstākļu uzlabošanos un devāmies mājās. |
|
4.-5. februārī noritēja precīzās nosēšanās sacensības Spilvē, kurās piedalījās arī septiņi Spārnu piloti. |
|
|
|
|
|
|
14. janvāris. Lidojam Jelgavā. Mākoņi ir tikai kādus 150-200 m augstu, skrejceļš apledojis, mainīga virziena vējš, bet tas netraucē mums trenēties nosēšanās precizitātē. Panākumi priecē! Ja tā veiktos mačos… |
|
7. janvāris. Strādājam pie precīzas nosēšanās Jelgavas lidlaukā. |
|
|
|
Pārdošanā lietoti paraplāni:
|
|
|
Spārni, sparni, paraplāns, paraglider, paraplan, paragleiter, paragliding, drachen, parapente, paragliding in Latvia, paraplanierisms Latvijā, vario, harness, Adrenalīns, adrenalins, Parabalt, ridge soaring, thermals, thermaling, paraplanieris, lidojumi, izpletnis, rescue, Sky paragliders, Frēx, Prodesign, Digyfly, paragliding accuraccy, competition, sacīkstes, XC, cross country, frēfly, aerofoto, klubs, pilots, piloti, paragliding club, Ares, Atis, Brontes, Fides, Fides 2, Yang, Cima, Metis, Eris, Excite, Revel, Axel, Sky Spare, Sky Drive, Flyer, Jazz, Thema, Thetis, X-one, Frame, Arcane, F-16, Trainer
|